The stakes behind the story: How Egypt’s media covered the Khashoggi case

Source: Middle East Institute

Author(s):  Khaled Dawoud

Original Link:

For nearly 10 days after news broke of Saudi journalist Jamal Khashoggi’s  “disappearance” after entering the Saudi consulate in Istanbul, state-owned Egyptian newspapers, as well as most private ones, chose to play it safe and avoid antagonizing the kingdom by simply not reporting the story.

Eventually, however, the story became too big to ignore, threatening Saudi Arabia’s ties with many countries and giving rise to demands that the kingdom—and, more specifically, Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman—face repercussions. At that point, many of those same Egyptian media outlets, as well as more influential talk show hosts on private television channels, slowly started to refer to the crisis by adopting the official Saudi line: Neither the king nor his son, the crown prince, was involved in Khashoggi’s disappearance, and the entire saga was a conspiracy carried out by Turkey and Qatar––both known sponsors of the Muslim Brotherhood––to harm Saudi interests and its image on the world stage.

Read more at Original Link.

Skip to toolbar